Is mijn apparaat kapot?

Vaak kun je makkelijk zelf je toestel herstellen. Ontdek jouw rechten en de mogelijkheden om je apparaat te (laten) repareren.

Bekijk onze specifieke tips en tricks voor:

Staat je toestel niet in de lijst?

Raadpleeg ons algemeen advies

Je gratis reparatiegids

Met onze tips in deze praktische gids kun je heel wat courante defecten en problemen zelf oplossen aan je computer, smartphone, printer, koelkast, wasmachine, blender of stofzuiger. De herstelllingen zelf doen, is meestal niet zo moeilijk.

Download nu onze gratis gids ‘Herstel zelf’.

Download hier

Valt mijn toestel nog onder garantie?

Het klinkt misschien vreemd, maar veel mensen vergeten dit te controleren. De vraag of de garantie nog geldt, is nochtans de eerste die je je moet stellen wanneer een toestel kapotgaat. Als je toestel jonger is dan twee jaar, dan geldt de wettelijke garantie nog en kun je het dus gratis laten repareren of vervangen door de verkoper.

Voor al jouw vragen over garantie, bel 02 542 34 34.

Alles over garantie

Wat moet ik doen als ik wil repareren?

Je bent een handige harry en wil dus graag je toestel herstellen, maar je mist nog een bepaald onderdeel of je hebt nood aan extra advies van een hersteller? Wij zetten je op de goede weg. 

Vind je wisselstuk

Je mist nog dat laatste noodzakelijke onderdeel om je apparaat te fixen, maar je weet niet waar zoeken? Gelukkig bestaan er veel betrouwbare websites waar je reserveonderdelen kunt bestellen. Of je kunt het ontbrekende wisselstuk misschien zelf maken met een 3D-printer. 

Vind een wisselstuk

WAT ALS IK HULP NODIG HEB VAN EEN REPARATEUR?

Als je niet de tijd hebt om te sleutelen, laat je toestel dan repareren en kroon jezelf tot herstelheld. Of je nu een beroep doet op een Repair Café of op een klassieke reparateur, jouw toestel komt zeker terecht in de juiste handen. Vind een reparateur

Moet ik een oud toestel weggeven of recycleren?

Je hebt al dan niet een nieuw apparaat gekocht en je weet niet wat je met het oude moet doen? Als je toestel nog werkt, wil je het misschien wel weggeven, of je overweegt om ermee naar een tweedehandswinkel te stappen. En waar moet je een defect toestel deponeren? Check ons advies

Onze video-tutorials

Hoe kan ik strijden tegen vroegtijdige veroudering?

Soms kun je toestellen die nog perfect werken toch niet meer gebruiken, bijvoorbeeld omdat het product geen software-updates meer krijgt of geen nieuwe functies meer ondersteunt. Het beperken van de levensduur van producten of toestellen heet ‘vroegtijdige’ veroudering en wordt bij bewezen kwaad opzet ‘geplande’ veroudering genoemd.

  • Test Aankoop zet zich in om deze praktijk te stoppen. Daarom hopen we dat je het ons laat weten wanneer een toestel vervroegd de geest geeft.
Meld je toestel

En/of stuur een klacht naar de fabrikant via onze klachtenbox.

Wat doet het Repairguideplatform voor jou? 

Waarom dit platform?

Met het Repairguideplatform wil Test Aankoop concreet antwoorden op je vraag: “Mijn toestel is kapot, wat moet ik nu doen?”. We sommen de verschillende mogelijkheden op om je toestel te (laten) repareren, helpen je om wisselstukken te vinden en maken jou bewust van jouw rechten, zoals het recht op garantie.

Welke rol speelt Test Aankoop?

Wij van Test Aankoop reiken jou de juiste middelen, informatie en expertise aan om een toestel te (laten) repareren. We willen sensibiliseren, maar ook tonen dat er eenvoudige, goedkope en vaak snelle oplossingen bestaan om een toestel te repareren. Kortom, we maken van jou een ‘herstelheld’: iemand die een toestel repareert of laat repareren.

Meer informatie over dit project